fredag den 5. juli 2013

Fælles fredag - tape

Nej hvor går tiden bare hurtigt!! Nu er det fredag igen igen :-)

Denne fredag er temaet tape. Der skal altså bruges tape på en eller anden måde. I mit hoved kan det både være striping tape og alt mulig andet tape, brugt som man nu har fantasi til.

Nogle dage inden jeg lavede dagens mani, havde jeg fundet en takke-saks og måtte altså bare prøve at lave noget med den i brug :-)

Det kom der følgende ud af:
 


Startede med to lag P2 650 fever. Super lækker rød lak, som er nem at lægge og rimelig hurtigtørrende.

Sad så og gloede tv og kiggede på nettet, i et par timer indtil at den var knastør. Ville ikke risikere at lave uorden med tapen, så gav lakken god tid til at tørre inden jeg gik videre.
Har prøvet at hive ikke-tør lak af med tapen og det er altså en pænt nederen oplevelse... Så lad være med at gøre det :-)



Fik så klippet nogle stykker tape med takke-saksen og fjernede noget af klæbe evnen ved at klistre tapen på hånden og tage det af igen. Det gør det lidt nemmere at tage tapen af neglen igen.

Satte tapen på og brugte en lak fra Anny (She´s amazing) til at lave takke-mønstret med.
Til sidst fik det hele en lak topcoat. Er begyndt at bruge Essence gel-look. Den er super nem at bruge og giver en vild flot og blank overflade. Man kan næsten spejle sig i den :-)



Jeg skulle nok have brugt nogle lakker, med mere kontrast... For takkerne er ikke så tydeligere som jeg havde håbet på. Men hvad pokker, så har jeg en undskyldning for at prøve teknikken en anden gang ;-)

Næste Fælles fredags tema er: Inspireret af et billede, maleri eller foto

Den er jeg lidt meget spændt på...


Husk at tjekke hvad de andre deltagere har fundet på:

9 kommentarer:

  1. hvor smart:)
    Det eneste problem er at lakken øverst er svær at se, man skal virkelig kigge efter takkerne synes jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep jeg var også lidt øv over, at det ikke blev tydeligere... Men så har jeg jo en undskyldning for at prøve igen ;)

      Slet
  2. Jeg elsker tape-manicurer, det er en supercool måde at kombinere lakker på! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og så er det ovenikøbet ret nemt at arbejde med :)

      Slet
  3. Hvor er det bare fint :-) Og super lækre farver

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak :) Jep farverne er super lækre :)

      Slet
  4. Endelig ret god ide, det der med den takkede saks. så kan man mindes børnehaven! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe jeg sad faktisk også og følte mig som et lille barn da jeg klippede og klistrede denne mani :)

      Tror dog at jeg vil smide penge efter en bedre en. Den jeg har er sådan en billig en med ret sløve tænder.

      Slet