onsdag den 1. maj 2013

Make Up Store madeleine - holo heaven!!

I dag og resten af ugen har jeg fri fra arbejde OG solen har været skøn i dag :-) Har været meget ude i dag og kan godt mærke det i ansigtet. Skønt er det!!

Da jeg kom hjem fra arbejde, i går, ca. 23.30 skulle der lak på og jeg satsede helt klart rigtigt da jeg valgte en hololak.

Så i dag er der holo på bloggen :-)

Det er den uhyre smukke Make Up Store madeleine. Jeg havde næsten glemt hvor flot den er, men er så glad for at jeg nu er blevet mindet om det.


Alle billeder er taget i solskin/ pictures are all taken outside in the sun

Madeleine har en lysnougat nuance som base, som jeg rigtig godt kan lide. Den er så tilpas neutral at holoen virkelig får lov til at slå igennem.

Jeg er altså fuldstændig pjattet med den her lak, den er bare så uhyre flot!! Tog ikke mindre end 43!! billeder af den...



Jeg ved at mange forhandlere af hololakker, anbefaler at man bruger en såkaldt aqua base under holoer, da det på en eller anden måde, skulle give hololakken en bedre base og derved gøre holo effekten endnu kraftigere.

I min samling af lakker og tilbehør, er der ingen aqua base... Jeg har på de her billeder to lag Duri rejuvacote under holoen. Som i kan se så er holo effekten ret så kraftig alligevel og lakken ligger fint og jævnt :-)

De dage jeg arbejder er = ingen farvet lak. Så der bruger jeg rejuvacote og derfor er det jo nemt, bare at lægge farvet lak ovenpå, når jeg har en fridag eller 4-5 stykker.



Jeg havde altså to lag rejuvacote på og lagde så to lag holo lak. Gjorde så den fejl at lægge topcoat på... Det slog desværre lidt af holoeffekten ihjel :-(  Så i anledning af billederne, er der lagt et ekstra lag holo ovenpå topcoaten.

Har læst/hørt rundt omkring, at mange faktisk bruger det trick, for at give holo lakker længere holdbarhed. Jeg kan snildt følge den ide, for det eneste minus ved Make Up Store holoerne er, at de desværre ikke er super slidstærke efter min mening.




Hvad den mangler i holdbarhed, har den tilgengæld i lækkerhed og stærk holo effekt :-)

Udover madeleine har jeg også en sølvgrå holo fra Make Up Store. Den skal jeg nok vise jer senere :-)



Billedet ovenfor er lidt sløret, men det viser meget tydeligt alle de farver som der kan ses i holoen. Holo lakker er bare guds gave til os der gerne vil have flere farver, men ikke altid har tid til nailart :-)



Kunne blive ved med at lovprise denne lak, men så gentager jeg vist bare mig selv ;-)
I har jo nok allerede opfattet at jeg er vild med den...



I morgen skulle solen også skinne, så madeleine får lov at blære sig i morgen igen :-)

Har i nogle af Make Up Store`s  hololakker??

Jeg ville super gerne have fat i nogle flere af dem, for de er godt nok lækre.




 English summary: I`m wearing Make Up Store madeleine today. Easy to apply and fast drying. 2 coats of holo on top of 2 coats of Duri rejuvacote. Then i made the mistake to put on topcoat... That kind of killed the holo effect, so for the pictures i laid an 3. coat of holo over the topcoat.
 Many companys recommend to use a aqua base under holoes, but i dont have one, and it works fine anyway :-)






2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke mange Make Up Store-lakker i det hele taget, men jeg har stået og kigget på deres holoer mere end en gang, for de er meget fine!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke bare kigge! Du skal købe :) Buy all the polish ved du nok ;)

      Slet