lørdag den 9. februar 2013

Gradient og striping med Chanel cocoblue

I dag vil jeg vise jer en ide, jeg har gået og tumlet med pænt længe...

Så nemlig for laaaang tid siden, et design som jeg så gerne ville forsøge at kopiere. Fik så endelig taget mig sammen, så i dag får i en blanding af gradient, striping og glitter.



Først lagde jeg tre lag Chanel coco blue. Valgte tre lag, da der ved to kunne ses negl og det ville ødelægge hele designet, hvis ikke basen var jævn.
Jeg elsker den her fine blå shimmer fra Chanel, så den var et nemt valg.



Ventede så 3-4 timer, for at være 110 % sikker på, at den lysblå lak var helt tør. Jeg skulle nemlig bruge striping tape og det er så surt, hvis bundlakken ikke er helt tør, så man hiver lakken af sammen med tapen.
Lagde tre stykker på hver negl og lagde så Wet & Wild sage in the city på med en svamp.

Prøvede at gøre den mørkest på tipperne og lysere op ad neglen. Ville godt have haft lidt mere graduering af farven, men det ville ikke helt som jeg havde ønsket, så det blev sådan her.



Da sage in the city var helt tør, lagde jeg igen tre stykker striping tape på hver negle og lagde den fine holo glitter have an ice day fra Catrice på hele neglefladen.

På billedet nedenfor kan man godt ane, forskellen mellem stregerne uden glitter og resten af neglene. Havde lidt satset på en endnu tydeligere forskel. Men skidt pyt, jeg synes det ser fint ud alligevel :-)



På de to sidste billeder, neden for, har jeg lagt et eksta lagt holo glitter. Lakken jeg brugte var en Depend, hvor glitter stykkerne er større end i Catrice lakken.

Depend lakken er ret tyk i konsistensen og derfor ser det næsten ud til, at glitterstykkerne flyder i vand, eller noget i den stil. Synes det giver hele designet en god dybde og en fornemmelse af vand.


Lige en opsummering af de lakker jeg har brugt:

Chanel coco blue (lys blå)
Wet & Wild sage in the city
Catrice have an ice day (holo glitter)
Depend 335 (holo glitter)




Designet jeg er inspireret af kan ses i dette indlæg fra The-swatchaholic
Hendes design ser absolut fabelagtigt ud og det kan mit ikke måle sig med, men jeg er nu alligevel rigtig glad for den udgave jeg fik lavet :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar