torsdag den 24. januar 2013

Saffron 62 og 01 samt nail pearls

Engang før jul, købte jeg en stak Saffron lakker i min lokale Super Brugs. I dag vil jeg vise to af dem, samt vise mit første forsøg med nail pearls.

I har sikkert hørt om Ciate caviar manicure, som sælges i sæt med tragt og opsamlingsbakke for ca. 160 kr.
Mit sæt er en kopi købt i Netto for 50 kr. :-)


Først lagde jeg to lag af en pink shimmer fra Saffron. Super flot lak, med et lækkert blåt skær. 
Pink er jo ikke ligefrem min favorit farve, men så snart der tilsættes blåt, så er jeg solgt :-)

Jeg var så "heldig" at få købt en lak, hvor penslen har en festlig buet facon. Ved ikke lige hvordan det er gået til, men det ser sjovt ud. Ingen af mine andre saffron lakker fejler noget, så det er nok bare en enkeltstående fejl.

På trods af den spøjse pensel, var lakken dog nem at lægge på. Den er ret tyk, men det gjorde ikke arbejdet besværligt. Den tørrer ret kvikt og lægger sig pænt og jævnt på neglene.



Da den pink lak var tør, lagde jeg et enkelt lag af en klar base med holo guld glitter, også fra Saffron, på fire fingre. Igen en nem lak at lægge på og med samme tørretid.
Super fin effektlak, som virkelig skinner og blinker. Har to andre varianter i henholdsvis sølv og lilla.



På den sidste negl, skulle de der nail pearls så afprøves. Sad lidt og overvejede hvordan det lige var nemmest at få dem på neglen... Havde valget mellem at dyppe den våde negl i en bakke med perlerne eller at drysse dem på.

Endte med at drysse, da det med bakken virkede lidt bøvlet. Drysse metoden fungerede heldigvis ganske fint, så det var et fornuftigt valg :-)



Jeg er positiv overrasket over resultatet. Havde lidt en ide om, at de ikke ville sidde fast eller at de ville være svære at få fordelt jævnt på neglen.
Det viste sig ikke at være et problem. Lagde et lag topcoat og dryssede bare perlerne ud over neglen, direkte fra flasken de var i.

Det eneste ærgerlige, i mine øjne, er at en del af perlerne er gennemsigtige og det giver lidt et indtryk af, at der ingen perler er. Men på den anden side, så kan man se den fine pink lak igennem.
Så det er vel ikke helt skidt :-)


Et nærbillede, som viser perlerne på neglen.

På nærbilledet kan man tydelig se, at flere af perlerne er gennemsigtige. Jeg kunne egenlig godt tænke mig, at perlerne sad endnu tættere. Men det kræver nok en lidt anden teknik, da de så skal skubbes tættere sammen eller noget i den retning.


Hvad siger i til de her nail pearls? Og er den pink lak ikke bare skøn? :-)





3 kommentarer:

  1. Jo, den pink lak er helt bestemt flot - jeg kan også godt lide dem med blåt skær!
    Det med perlerne er til gengæld ikke rigtigt mig. Det minder mig lidt om de der runde lakridskonfekter med små kugler på :) Men festligt, det er det! :)

    SvarSlet