tirsdag den 22. maj 2012

Tape på neglene

Jep tape på neglene, er det hotteste i Paris!!

Nej, selvfølgelig er det ikke det :-) Men ved hjælp af tape, kan man lave flotte ting på neglene.
Det vil jeg vise i dette indlæg.

Jeg vil dog advare om, at mit valg af farvekombination kunne have været bedre...
Så fokuser på teknikken ;-)


Startede med at lægge en klar underlak og så kom tapen i brug

 Jeg har fundet ud af, at malertape er bedre end alm. tape til denne teknik. Almindelig tape har en tendens til at flå det underliggende lag lak af. Der er malertape mere venlig at have med at gøre. Sørg for at tapen slutter godt til neglen, ellers bliver kantet ikke skarp nok.

Så skulle den orange lak bare have tid til at tørre.
Det er meget vigtigt at hver enkelt tørrer godt, da det ellers bliver noget rod når man lægger mere tape på senere i processen.

Så gør man bare det samme, med en anden farve.
Det er så denne farvekombination, som ikke blev helt som jeg havde håbet på. Den mørke var lige...mørk nok desværre.

For at rette lidt op på det, tilføjede jeg en lille blå stribe.
Den er lavet med en artliner fra Depend. Har nogle stykker af dem og de er rigtig gode.



Til sidst: Her er hvad jeg brugte til projektet
Lakkerne er Essie Go overboard og Essie orange it`s obvious!

Jeg synes at denne teknik med tape er rigtig sjov. Man kan lave alle mulige mønstre bare man bruger sin fantasi. Tror at jeg skal have fat i noget tape, som er tyndere til at lave mere detaljerede mønstre.

Beklager de lidt mørke billeder, men vejret er bare ikke til at tage billeder i dag. Det er skummelt og regnfuldt.

Hvad siger i??
Er dette noget for jer, eller er det for meget at blande farverne på den måde??


3 kommentarer:

  1. Jeg har fundet ud af at normal tape virker rigtigt fint, hvis man lige af-klistre den nogle gange på hånden :) Men det kan godt være jeg skal prøve med malertapen. Mit profil billede er desuden lavet med tape :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det trick har jeg godt hørt om. Jeg er nok bare mest til malertapen :-)
      Kan jeg få lov til, at se dit profilbillede i lidt større udgave??

      Slet
    2. På en måde giver malertape vel også mere mening, altså det er jo næsten lavet til formålet :')
      Jo, det kan du da godt:
      http://www.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7995384_l.jpg

      Slet